H&M har Sveriges främsta arbetsgivarvarumärke

När 7000 talanger och ledare har fått rösta på vilket företag som har det främsta arbetsgivarvarumärket så vinner H&M före Google och Spotify

Priset en pokal överlämnas till H&M under tisdagen i Stockholm.

H&M har således det absolut starkaste varumärket på talangmarknaden.

-”H&M har varit konsekventa och arbetat långsiktigt under många år på talangmarknaden. Bolaget andas att det är ITS ALL ABOUT PEOPLE och genom att under alla år vara närvarande på talangmarknaden blir bolaget Top of Mind bland supertalanger. H&M är alltid ett alternativ för talangerna och genom att man lyckats integrera HR i affären och genom att använda det starka konsumentvarumärket så lyckas man behålla förstaplatsen år efter år”, säger Fredrik Andersson, 4potentials

H&M har varit etta sedan mätningen startade. Förutom H&M så är årets stora vinnare både Google, Spotify, intresset för att DRIVA EGET FÖRETAG, Axel Johnson, Billerud och offentlig sektor.

-”Det är även intressant att se hur intresset för H&M ökar på talangmarknaden med den nya ledningens ökade fokus på HR och People”, avslutar 4potentials

Till hela artikeln: https://4potentials.se/talangmarknaden/sveriges-30-starkaste-arbetsgivarvarumarke/