Startupen Savely söker Marknadsföringschef

Vill du hjälpa oss att öka barn och ungdomars finansiella kunnande och uppmuntra till ansvarsfull konsumtion? Just nu är det hela 37 000 minderåriga som har en skuld till Kronofogden och mindre än 20% av svenska skolbarn har tillräckligt finansiellt kunnande. Vi är ett ambitiöst team på fyra personer som håller på att bygga Savely.

Företagets mål är att med en social innovation utveckla en spar- och utbildingsapp för privatekonomi. Den tänkta målgruppen är personer i åldern 12-18 år. Syftet är att utveckla en engagerande och rolig digital miljö i vilken användare genom gamification kommer att lära sig om privatekonomi. Bolaget är i ett tidigt stadie och har i dagsläget en prototyp, är antagna till SSES Fellowship program och har ett starkt nätverk.

I rollen som marknadsföringschef kommer du att sätta bolagets marknadsföringsstrategi tillsammans med resten av teamet och sedan implementera den! Rätt person kommer att få stor kreativ frihet och möjlighet att påverka hur bolaget syns och hörs i alla relevanta kanaler.

Vårt enda krav är att personen brinner för att öka tillgängligheten i den digitala ekonomin, särskilt för grupper som annars generellt har mindre kunskap om sin egen privatekonomi, och att hen står bakom bolagets värdegrund till hundra procent.

Du som person tilltalas av att få vara med i ett Startup och vara med och bygga från grunden. Notera att det inte är avlönat men möjlighet till delägarskap kan vara aktuellt om det är rätt person. Det är absolut möjligt att kombinera med heltidsjobb eller andra sysslor till en början. Maila CV till  savelytheapp@gmail.com för ansökan eller kontakta med frågor.

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till uppdragsgivaren!