Service Manager Transport Management ERP – Billerud

Vi på Billerud tror att när vi har morgondagen i åtanke gör vi vårt bästa idag. Tack vare våra medarbetare är vi ett världsledande företag inom vår bransch av förnybara papper- och förpackningsmaterial. Vill du uppnå din fulla potential och bidra till en hållbar morgondag? Bli en del av oss!

Vi söker nu en Service Manager Transport Management ERP

Billerud har nyligen påbörjat en större förflyttning inom Supply Chain och Order To Cash processen i syfte att effektivisera affärsprocesser med ett effektivt stöd från ett nytt modernt IT-systemlandskap. Till denna satsning söker vi nu en Service Manager för Transport Management ERP. Du kommer att representera IT avdelningen inom Transport Management och leda övriga kollegor i ditt team. I tillägg till arbete i projektet kommer du också att ingå i ett agilt crossfunktionellt team där du arbetar med systemförvaltning av befintligt ERP system med att hantera affärskrav, koordinera vidareutveckling och projektaktiviteter.

Du kommer vara placerad på något av Billeruds kontor i Karlsborg, Gävle, Skärblacka, Frövi, Gruvön eller på huvudkontoret i Solna.

 

Rollen är direkt underställd Manager IT Commercial Services.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Ansvarig för budget och ekonomisk uppföljning för samtliga system inom Transport Management
  • Ansvarig och föredragande från IT i Styrgruppsmöten för Transport Management
  • Delta och vara en aktiv del i det crossfunktionella teamet inom ERP för att stödja den kommersiella verksamheten.
  • Delta och vara aktiv i olika projekt.
  • Följ upp underhålls- och utvecklingsarbete avseende både interna och externa specialister inklusive kostnader, kvalitet och dokumentation.
  • Vara aktiv inom förvaltnings – och/eller utvecklingsteam inom Transport Management och det crossfunktionella teamet.
  • Upprätthålla en aktiv och öppen kommunikation med chefer, förvaltningsavdelningar och användare för att säkerställa leverans av överenskomna behov.
  • Aktivt arbeta med egen kunskapsutveckling och fortbildning som tjänsten kräver.

 

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Service Manager Transport Management tror vi att du har

  • Relevant akademisk examen inom IT-området, systemvetenskap alternativt motsvarande erfarenhet
  • Minst 5-års erfarenhet i något affärssystem, primärt Supply Chain och Order to cash processen
  • Mycket god kunskap inom systemförvaltning
  • Erfarenhet av att hantera och ansvara för budget och ekonomisk uppföljning.

 

Vi ser att du har goda kunskaper om agilt arbete med SAFe. Du bör även ha erfarenhet av utveckling inom Azure och projektledning och/eller operativ personalledning.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att analysera och kravställa. Du är noggrann och etablerar dokumentation som du och följer upp och utvärderar. Du är skicklig på att kommunicera, skapa förtroende och bibehålla relationer inom och utanför IT organisationen och uppskattar att samarbeta med andra kollegor, team, avdelningar och intressenter. Du vågar utmana status quo och tar dig an utmaningar på ett nyfiket sätt. Vidare har du en stark förmåga att etablera strukturer och planerar arbetet efter verksamhetens behov.

Våra värderingar är viktiga för oss och vi tror att du som söker känner igen dig i våra värdeord: Sätt kunden i fokus, våga prova nytt, driv förändring och värna om varandra.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peder Björling, IT Manager Commercial Services på telefon 072 242 66 78 eller peder.bjorling@billerud.com.

Ansökningsinformation

Välkommen med din ansökan senast den 11 Januari 2023.

Billerud är en jämställd arbetsgivare. Vi omfamnar mångfald och är engagerade i att skapa en inkluderande miljö för alla anställda och kandidater.

Varför oss?

  • Möjlighet att arbeta i en framåtsträvande IT organisation
  • En möjlighet att bidra till en mer hållbar framtid
  • Utvecklings- och karriärmöjligheter
  • Prestationsbaserad bonus, tjänstepension och en rad olika förmåner enligt företagets policy.
  • Möjlighet till hybridarbete enligt företagsstandard.

 

Vår rekryteringsprocess innehåller intervjuer, rekryteringstester, referenstagning, alkohol- & drogtest samt bakgrundskontroll.

 

Vi ser framemot din ansökan!

Klicka här för att söka tjänsten!

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till uppdragsgivaren!