Distriktsdirektör, Scandic

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som ledare är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Distriktsdirektör?

Som Distriktsdirektör är du en erfaren ledare med det totala intäkts- och resultatansvaret för distriktets alla hotell med bas i Stockholm. Tillsammans med dina Hotelldirektörer arbetar ni för att driva hotellen mot uppsatta mål, leverera resultat, utveckla verksamheten, arbetssätt och processer utifrån Scandics riktlinjer. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap så inspirerar och motiverar du dina ledare och medarbetare att leverera en gästupplevelse och en arbetsplats i världsklass både idag, imorgon och på längre sikt.

En central del i din roll är att du ingår i Scandic Sveriges ledningsgrupp och på så sätt förväntas bidra till det långsiktiga arbete att driva Scandic Sverige framåt. Du kommer att delta i krävande uppdrag och projekt, som gagnar såväl Scandic Sverige såsom Distriktet. Det ingår dessutom att implementera och genomföra koncern- och Sverigeövergripande aktiviteter och processer.

Ditt ansvar är också att se till så att vi proaktivt och strategiskt använder den specialist-kompetens som finns i våra supportfunktioner från Business Controlling, Revenue Management, Sales, Marketing, Food & Beverage, HR, IT, etc baserat på verksamhetens behov. Du kommer även planera och följa upp investeringsåtaganden för alla hotell. Din roll är dessutom att genom en god samverkan och nätverkande med externa aktörer i distriktet arbeta för att utveckla besöksnäringen.

Vem är du?

Vi tror att du är en stark och trygg ledare med god självinsikt, högt driv och hög samarbetsförmåga. Du måste vara lyhörd, ha hög integritet och god förmåga att skapa förtroende. Dessutom har du en positiv grundsyn samt ett öppet, coachande och kommunikativt ledarskap. Du har en tydlig vinnarinstinkt och brinner för att få våra gäster riktigt nöjda samt drivs av att leverera ett riktigt bra resultat. Du är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer.

Du har en gedigen erfarenhet av hotelldrift eller från närliggande servicebranscher, såväl av operativt som strategiskt. Du har stor kommersiell erfarenhet samt en akademisk utbildning med inriktning mot tex företagsekonomi. I din nuvarande roll, eller tidigare, har du vana att arbeta i projekt av olika slag. Du har lång erfarenhet av att leda andra chefer, driva förändring samt att hantera den komplexitet som en matrisorganisation innebär.

Vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower är en naturlig del av ditt ledarskap. Du är dessutom modig, prestigelös och lever Scandics värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

ANSÖK HÄR: Sök jobbet Distriktsdirektör, Country Support Office Sweden, heltid hos Scandic Hotels Sverige | Jobylon

Scandic tar enbart emot ansökningar via deras hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, 26/4,  varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering kommer vi att använda oss av personanalystester. Scandic samarbetar mycket med 4potentials så ange gärna att du såg annonsen via 4potentials i rutan MEDDELANDE vid ansökan. 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till Scandic!