Har du vad som krävs för att axla en nyckelroll hos Arla, som är marknadsledande och drivande inom en oerhört spännande bransch? Är du ny ut i arbetslivet men redan nu har en strategisk höjd, ett analytiskt sinne, nyfiken på FMCG samt ett stort driv och ett genuint engagemang i att bygga långsiktiga relationer? Då vill vi prata med dig! Vi söker nu en Key Account / Kampanjanalytiker som vill vara med och driva vår gemensamma affär till nästa nivå för vår viktigaste kund.
Som Key Account / Kampanjanalytiker hos Arla får du möjlighet att arbeta tillsammans med Sveriges största kedja inom dagligvaruhandeln. Med våra tvärfunktionella och kompetenta team är vi en mycket uppskattad partner i arbetet med att utveckla kategorierna tillsammans med våra kunder. Arlas breda produktportfölj fyller en stor och viktig del inom svensk dagligvaruhandel. Vi är en arbetsplats med högpresterande kultur, stora ambitioner och drivs av datadrivna beslut. Vi finns i 150 länder och kommer ger dig globala möjligheter att utforska och utveckla din talang.
Om rollen
Rollen Key Account / Kampanjanalytiker är en perfekt instegsroll till Arla. Här jobbar du i ett av tre kundteam där du primärt är ansvarig för kategorin soppa & såser, kampanjplanering och
uppföljning, ansvarig för utveckling av e-com affären samt supporterar Sr Key Account Manager med projekt, analys och kundadministration.
Hur du kommer påverka
• Ansvarig för kategorin soppa & såser och förväntas bygga långsiktiga relationer med vår kund avseende utveckla denna
• Ansvarig för kampanjplanering, analys, uppföljning och rekommendation samt
administration av kampanjer
• Supporta Sr Key Account Manager med att utveckla och bygga långsiktiga
relationer med våra kunder
• Ta ägandeskap för utveckling av kundanpassade e-com strategier samt exekution av dessa. Vara den interna experten för e-com på dessa kunder och säkerställa
engagemang inom teamet för att uppnå högsta kundnöjdhet via bästa service
• Säkerställa informationsflöde om t.ex. kampanjer, nyheter och förändringar i
sortimentet och rekommendera kunden/kunderna produkter och service som
gynnar kundens utveckling
• Självständigt identifiera behov av analyser och projekt samt stötta Sr Key Account Manager med löpande och adhoc analys- och kundadministration
Du rapporterar till Customer Director och tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna.
Vad kommer att göra dig framgångsrik
• Du är nyexaminerad eller har ca. 1-2 års erfarenhet inom kommersiella FMCG-roller, erfarenhet inom kampanjplanering/analys och/eller e-com är ett stort plus
• Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
• Du har akademisk/högre utbildning motsvarande kandidatnivå
Personliga egenskaper
Som person är du affärsorienterad med en stark analytisk sida. Du är självständig och tar egna initiativ samt har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat genom att arbeta tillsammans med andra. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möj-ligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete. Med ditt holistiska synsätt har du förmåga att prioritera och planera ditt arbete väl. Du tar också ansvar och ägarskap för dina ansvarsområden vilket bidrar till att du skapar resultat utöver det vanliga!
Vill du bli en del av oss på Arla?
Vi jobbar med löpande urval och vill därför gärna ha din ansökan snarast möjligt, så vi planerar att tillsätta tjänsten så snart som vi funnit rätt person för rollen. För frågor, kontakta Customer Director Pernilla Lööb-Hili på pelhi@arlafoods.com
HERE YOU APPLY – https://careers.arla.com/job/Solna-Key-account-Kampanjanalytiker-Stockholm/1120771801/