Motiveras du av att stötta ledare i personalfrågor och vill vara en del av ett innovativt och föränderligt bolag som är inne i en spännande förändringsresa? Vill du också vara med och skapa den bästa medarbetarresan på Dustin?
I rollen som HR Administrator hos oss på Dustin ansvarar du för det dagliga administrativa arbetet, stöttar inom diverse HR-processer samt är first point of contact mot våra chefer och medarbetare i administrativa frågor. Du kommer att vara dispatcher av inkommande ärenden, superuser i de system vi arbetar i samt vara delaktig eller drivande i olika typer av utvecklings och- förbättringsarbeten.
Rekryterande chef är Susanne Ununger, Head of HR Operations på Dustin. I ditt dagliga arbete jobbar du nära Country HR Lead Sverige samt HRBPs och HR Specialister i Sverige. Du kommer att tillhöra People & Culture, en HR-organisation där du har kollegor både i Norden och Benelux-området.
Vad en HR Administrator gör på Dustin
Din vardag i rollen som HR Administrator kommer ofta att vara omväxlande, och handlar i huvudsak om att leverera en god service mot interna stakeholders som främst är våra chefer, men också mot medarbetare. En stor del av din roll innebär att skapa anställningskontrakt och kontrakt för bonus och rörlig lön i HR-systemet, samt supportera i olika former av HR-administration och koordinering. Du är också delaktig i arbetet med våra kommunikationskanaler såsom intranät samt personal- och chefshandbok. Du deltar i olika utvecklings- och förbättringsarbeten kring våra administrativa processer, samt är administrativ support kring On/Off-boarding av anställda i vårt HR-system Sympa. Du supporterar med intern och extern statistik, årliga rapporter och är behjälplig mot revisorer och controllers. Du samarbetar med lokala HR Business Partners och Payroll gällande medarbetardata och supporterar i övriga HR-frågor.
Vi söker dig som är van att arbeta strukturerat och självgående, som är service minded och som motiveras av att av få möjlighet att driva förbättring och effektivitet. Som person tror vi att du är nyfiken och prestigelös, att du är van att ta egna initiativ samt att du tycker om arbeta tillsammans med människor.
Vad vi erbjuder
Vi tror att vi erbjuder så mycket mer än vad förmåner på en lista kan säga. Men det vet du såklart inte förrän du har börjat hos oss. Så vi vill ändå lista några:
- 20 % rabatt på medlemskap hos SATS och ett årligt friskvårdsbidrag
- En engångsersättning på 3,500 kronor för att köpa utrustning till ditt hemmakontor
- Kollektivavtal, pensionsavsättning enligt ITP 1, föräldralön och försäkringar
- Personalrabatt på produkter via vår webbshop
- Ett flexibelt arbetsliv där vi blandar arbete hemifrån och på kontoret
- Ta med dig din hund! Vi har ett speciellt område på kontoret där du kan ta med dig din bästa vän
Vi prioriterar personlig utveckling och tillväxt genom individualiserade planer och tillgång till Dustin Academy. Vi främjar även en hälsosam livsstil genom våra Dustin Movement-aktiviteter.
Fortfarande nyfiken? Läs mer på vår karriärsida.
Vad du har
- Några års erfarenhet av brett HR-arbete i en liknande roll
- Universitetsutbildning inom HR, PA eller liknande
- God kunskap inom hela Office-paketet
- Då arbetet bedrivs både på svenska och engelska, krävs det att du har flytande kunskap i båda språken i både tal och skrift
- Erfarenhet av att ha arbetat i någon form av HR-system
- Tidigare erfarenhet av större bolag eller IT- eller säljorganisationer är meriterande
- Erfarenhet av Teams eller Sharepoint är meriterande
Vi anser att våra kollegor är den viktigaste orsaken till vår positiva utveckling. Och vi tror att vår utveckling är det som ger dig möjlighet att växa. Därför kan vi lova dig en sak:
You keep us moving. We keep you moving.
Vår rekryteringsprocess
Vi värdesätter olika bakgrunder och perspektiv, så även om du inte tror att du uppfyller allt till 100 % för den här rollen uppmuntrar vi dig att söka ändå!
Vi förväntar oss att ta följande steg i denna rekryteringsprocess:
- Personlighets- och kognitivt test
- Telefonscreening
- Första intervju
- Andra intervju
- Referenser
- Startdatum bestäms i samråd med den slutliga kandidaten.
Ett av våra mål som företag att säkerställa en inkluderande kultur. Vi anonymiserar alla ansökningar och gör endast urval baserat på erfarenhet, färdigheter samt tester. Vi gör detta för att i största möjliga mån kunna säkerställa en så fördomsfri rekrytering som möjligt.
Vi granskar och utvärderar kandidater löpande. Vi avpublicerar annonsen först när vi har hittat rätt person för rollen, och därför har vi inte specificerat en sista ansökningsdag.
Om du har några frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Susanne Ununger via e-post susanne.ununger@dustin.com
Om du är intresserad av att läsa mer kring hur vi jobbar med hållbarhet så kan du läsa mer om det här.