Ekonomiassistent till Unibail-Rodamco-Westfield, Europas ledande kommersiella fastighetsbolag

Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra

Unibail-Rodamco-Westfield är Europas ledande kommersiella fastighetsbolag som även i Norden äger och driver några av de främsta köpcentrumanläggningarna. Bolaget har ett starkt fokus på högkvalitativa kommersiella fastigheter med tyngdpunkt på köpcentrum. Unibail-Rodamco- Westfield investerar och utvecklar aktivt sina tillgångar och är etablerade i 12 länder i Europa och USA och har cirka 3100 anställda. I Norden äger och driver vi de absolut främsta köpcentrumanläggningarna som Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Solna Centrum, Nacka Forum, samt Fisketorvet i Köpenhamn.

Genom vår Better Places 2030 agenda, ett av fastighetsbranschens mest ambitiösa hållbarhetsprogram, arbetar vi aktivt med att skapa platser som håller högsta miljömässiga standarder och som bidrar till bättre städer och samhällen. Unibail-Rodamco-Westfield är en inkluderande arbetsgivare som eftersträvar jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrunder och förutsättningar. Vi tror på att mångfald spelar en viktig roll i framgången för vår verksamhet och vi är engagerade i att skapa en arbetsmiljö som respekterar och värderar våra individuella olikheter.

 

Vi söker en driven ekonomiassistent som främst kommer att hantera leverantörsreskontra, fakturor samt se till att dessa behandlas på ett korrekt sätt i enlighet med uppsatta regler, deadlines och förhållningssätt.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;

  • Ansvarig för ett av våra shoppingcenter och/eller ett managementbolag
  • Arbeta på plats på shoppingcentrumet tillsammans med shoppingcentrumteamet
  • Ansvarig för kontoavstämningar samt vara delaktig vid bokslut
  • Arbeta nära verksamheten och även supportera med inköpsadministration
  • Vidarefakturering av leverantörsfakturor
  • Driva olika projekt samt vara deltagare i projekt
  • Utvärdera befintliga system och utifrån detta komma med förslag som kontinuerligt främjar de interna processerna och organisationen
  • Diverse administrativa uppgifter

 

Profil

 

Du är affärsmässig, noggrann, detaljorienterad, punktlig och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är driven, ambitiös samt öppen och flexibel för förändringar. Du drivs av att arbeta både självständigt men du är också en lagspelare. Du bör också trivas i en miljö med ett högt tempo och ett effektivt arbetssätt.

 

Kvalifikationer och erfarenhet

  • Du har 3–4 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
  • Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan relevant eftergymnasial utbildning
  • Du har god erfarenhet och kunskap inom SAP och Excel
  • Det är meriterande om du tidigare arbetat i ett större globalt företag
  • Flytande engelska i tal och skrift

 

Vi erbjuder

 

Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete i en dynamisk och internationell miljö. Du kommer att ingå i ett trevligt team på 3–4 medarbetare, där det finns stora möjligheter att bidra med egna idéer och initiativ. Du omges av härliga kollegor både då du arbetar på plats på ett av våra shoppingcentrum, såväl som när du arbetar på vårt huvudkontor i fina lokaler i centrala Stockholm.

 

 

Ansökan här: https://urw.wd3.myworkdayjobs.com/en-US/urw_career_site/job/URW-The-Nordics-Headquarters/Ekonomiassistent_JBR_00001682

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att få din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2021-06-24.

 

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till uppdragsgivaren!