Customer Success Manager till Pigello

Pigello AB är ett snabbväxande bolag inom programvaror till fastighetsbranschen. Bolaget grundades 2019 med syftet att tillhandahålla ett öppet och skalbart fastighetssystem. De erbjuder idag deras kunder ett komplett och användarvänligt systemstöd för processer rörande ekonomi, uthyrning, hyresadministration, teknisk förvaltning och dataanalys.

För att stärka Pigellos utveckling så söker de nu efter deras nya Customer Success Manager; en roll där du kommer att vara ansvarig för att utforma, implementera och genomföra allt som har att göra med att säkerställa kundernas framgång. Du kommer i din roll att skapa samt stärka kundrelationer, och ansvara för att hjälpa nya såväl som existerande kunder att använda Pigello på ett så värdeskapande sätt som möjligt. Arbetsuppgifterna inkluderar därtill att kontinuerligt utbilda kunderna i verktyget och därmed säkerställa att de använder Pigello på bästa möjliga sätt.

Hos Pigello så blir ditt bidrag en mycket viktig del för den pågående expansionen och vi söker därför dig som brinner för att bygga relationer, och som med ett tillväxt- och serviceinriktat tankesätt vill vara med och driva en spännande tillväxtresa hos Pigello framåt. Du besitter ett stort analytiskt tänk, älskar att interagera med människor och tar stort eget ansvar. Du trivs i miljöer där det händer mycket och vidare så ser du spänt på möjligheten att tillsammans med ett dedikerat mindre team vara delaktig i att skala upp hela verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:

  • Hålla uppstartsmöten och utbildningar
  • Hjälpa kunder sätta upp nya miljöer och fastigheter
  • Hålla ett nära samarbete med övriga medarbetare såsom sälj- och produktteam
  • Utbilda dina kunder i ny funktionalitet och best practices
  • Finnas tillgänglig och rådgöra kunder vid frågor och supportärenden, men även aktivt följa upp användning och förståelse

För att lyckas i denna roll behöver du:

  • Minst 1-2 års erfarenhet av kundnära roller (kundansvar/projektledning och Customer Success eller motsvarande)
  • Praktisk erfarenhet av teknisk konsulting och systeminföranden
  • Vara analytisk, organiserad och lösningsorienterad
  • Hög digital mognad och förståelse för digitalisering
  • Mycket meriterande om du har erfarenhet av systemstöd i fastighetsbranschen, ekonomi eller projektekonomiska processer.

Vill du vara en del av denna spännande resa?

Känner du att just du passar in i beskrivningen ovan så är vi mycket intresserade av att komma i kontakt med dig. Skicka ditt CV och personliga brev till filip@pigello.se.

Kandidater kommer att kallas till intervjuer löpande och vi ber dig därför inkomma med din ansökan redan idag. Tjänsten är på heltid med placering på Storgatan, Stockholm.

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till uppdragsgivaren!