Customer Relationship Coordinator till BraEl Stockholm

Vill du arbeta med kundframgång hos ett företag med hjärta för hållbarhet och miljö? Är du en strukturerad och proaktiv person som brinner för att arbeta nära kunden?
Just nu söker BraEl efter en relationsbyggande person som vill axla rollen som deras Customer Relationship Coordinator!

BraEl tar en aktiv roll i omställningen mot att minska samhällets fossilberoende. Detta genom att tillhandahålla nyckelfärdiga solcellsanläggningar till privatpersoner och företag. För att stärka BraEl’s fortsatta utveckling så söker de nu en person med ett tillväxt- och serviceinriktat tankesätt som vill axla deras nya roll som deras Customer Relationship Coordinator – en roll där du kommer att vara ansvarig för genomföra allt som har att göra med kundresan tillsammans med BraEl.
vv

Om rollen
nn
I rollen så kommer du in i ett spännande skede där fokus ligger på att bygga samt skapa förutsättningar för en fortsatt tillväxtresa för bolaget. Du blir en viktig nyckelspelare i den pågående expansionen där du kommer att ansvara för att säkerställa en trygg och positiv upplevelse för kunden under hela solcellsinstallationen. Rollen kräver att du kan arbeta såväl strategiskt som praktiskt och vi ser gärna att du har en stark arbetsvilja och kan bidra med olika lösningar med fokus på kundnöjdhet.

För BraEl så är samarbete en självklarhet, och du blir en del av ett litet team av dedikerade människor som vill fortsätta skala upp verksamheten och bidra till ett fossilfritt samhälle!
nn

I ditt arbete kommer även följande att ingå:

  • Säkerställa en välfungerande kundresa med fokus på bästa möjliga upplevelse för kund.
  • Ansvara för onboarding av kunder där du erbjuder utbildning och stöd till kunderna vid uppstart.
  • Ansvara för onboarding av nya underleverantörer.
  • Följa pågående projekt med såväl kunder som leverantör under projektens gång.
  • Kvalitetskontrollera samt utvärdera BraEl’s underentreprenörer.
  • Följa upp företagets kommunikation och kundservice via bland annat sociala medier samt vara första kontaktyta för inkommande supportärenden via chat, telefon och mejl.
  • Säkerställa långsiktig kundnöjdhet genom att identifiera återkommande frågor och problem, samt utefter detta hitta lösningar.
  • Tillsammans med VD utveckla interna processer inom det strategiska arbetet.
  • Rapporterar i rollen till bolagets VD och utgår från kontoret i Stockholm.
nn

Vem är du?

Vi söker dig som älskar att interagera med människor, drivs av att lösa problem samt skapa förbättringar. Du har ett stort analytiskt tänk och tar gärna fram relevanta analyser och slutsatser för en fortsatt utveckling för verksamheten. För att lyckas i rollen så behöver du drivas av utmaningar och förändring där du inte ser någon arbetsuppgift som varken för liten eller för stor. För BraEl så är det självklart att man jobbar tillsammans, bryr sig om varandra och har roligt på jobbet. Kommunikation, samarbete och gemenskap är viktiga byggstenar i organisationen och det läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper där ditt engagemang och prestigelöshet värderas högt. Vidare så ser du mycket positivt på möjligheten att kunna växa i ditt ansvar tillsammans med företaget.
nn

Vidare ser vi att du

  • Har minst 1–2 års erfarenhet från en serviceinriktad roll med kundkontakt
  • Har en eftergymnasial examen inom exempelvis Företagsekonomi eller motsvarande relevant område
  • Är affärsmässig, självgående och strukturerad
  • Behärskar svenska samt engelska obehindrat i både tal och skrift
    nn

Vi väntar med spänning på din ansökan och hoppas att vi hörs vidare i processen!

Du ansöker via 4potentials rekryteringssystem genom de runda knapparna bredvid annonsen och anger ”Customer Relationship Coordinator till BraEl – Stockholm” när du ansöker.

Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför skicka in din ansökan redan idag!

nn

Om BraEl

BraEl är en solcellsleverantör som erbjuder kostnadseffektiva produkter och lösningar på solenergimarknaden. De säljer, projekterar samt installerar från Härnösand och söderut, och står redo att hjälpa till vare sig det skall installeras en mindre eller större solcellsanläggning. BraEl brinner för en nära dialog med kunden och kan med välutbildade samt engagerade medarbetare erbjuda den absolut bästa solcellsanläggningen anpassat till slutkundens förutsättningar och önskemål.

För BraEl så är inställning och personlighet minst lika viktigt som kompetens och erfarenhet. Förutom att du hos BraEl får arbeta tillsammans med glada och prestigelösa kollegor som har nära till skratt så kommer du in i en kreativ arbetsmiljö och förändringsbenägen organisation. På BraEl så arbetar man tillsammans och i resan till ett fossilfritt samhälle så kommer du att ges möjligheten att växa i såväl din yrkesroll som på ett personligt plan.

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Login here and apply - if your information is already in the 4potentials database.

Apply here if you don´t have information in 4potentials database.