ACCOUNT MANAGER INOM ENERGI & INDUSTRI TILL HILTI

Vad söker vi?

För att fortsätta vår spännande och snabbt expanderande utveckling söker vi nu ytterligare en Account Manager i Stockholm till vårt nationella team inom kundsegment Energi & Industri. Vi letar efter en driven, innovativ och kundfokuserade säljare som vill ha en spännande och varierad roll i ett givande, högpresterande och internationellt företag inom byggbranschen. Som Account Manager på Hilti jobbar du med långsiktig utveckling av kundsamarbetet.

Vilka är Hilti?

Om du är ny i branschen har du kanske inte hört talas om oss. Vi tillhandahåller marknadsledande verktyg, tekniska produkter, mjukvara och tjänster för den globala byggsektorn. Vi är stolta över vårt företag, med 75-årig historia, och ett världskänt renommé för banbrytande produkter och exceptionell service. Med mer än 30.000 medarbetare i över 120 länder är vi en bra arbetsplats där du kan bidra med din prestation samtidigt som du utvecklas och bygger en karriär.

Vi jobbar kontinuerligt med att leva våra värderingar i vardagen och att utveckla vår starka kultur. En nyckel i detta är mångfald där våra medarbetares bakgrunder, erfarenheter, kunskaper, språkkompetenser och personligheter berikar verksamheten. Hos oss är mångfald och en inkluderande kultur något som vi jobbar hårt med varje dag, läs gärna mer om vårt mångfalds- och inkluderingsarbete på länken: https://careers.hilti.se/sv-se/om-oss/mangfald-inkludering

Vad innebär rollen?

Som Account Manager kommer du att vara ute och besöka våra kunder för att ta reda på hur vi kan hjälpa dem. Du trivs lika bra på byggarbetsplats, industrilokal och kärnkraftverk som du gör på kundens kontor.

Vår försäljningsmodell bygger på professionell konsultativ försäljning. Detta innebär en varierande och praktisk vardag. Ena stunden rullar du upp ärmarna för att demonstrera några av de mest banbrytande produkter i branschen och i nästa säljer du vår revolutionerande mjukvara tillsammans med all den service och eftervård som kommer med Hiltis varumärke. Det handlar om att vårda de goda relationerna med våra kunder samt att hjälpa dem hitta de mest innovativa och kostnadseffektiva lösningarna för deras behov.

-Du äger och driver affärsutvecklingen i ditt distrikt
-Du får en varierande vardag med allt från demonstrationer till strategiska beslut
-Du får möjlighet att sälja branschens mest banbrytande produkter och tjänster
-Du verkar i Stockholm med omnejd vilket effektiviserar din vardag och skapar balans i livet

Vad erbjuder vi?

Vi ger dig allt du behöver för att nå framgång i din roll, utomordentlig utbildning, egen bil full av verktyg samt nära coaching och stöd från chef och kollegor. Du kommer att möta en unik kombination av självständighet och kamratskap, där du hanterar din egen planering samtidigt som du är en del av ett inkluderande team.

Vi kommer att ge dig stort eget ansvar, inklusive din egen portfölj av kunder, som kan vara allt ifrån professionella användare till inköpare, projektledare eller företagsledare. Vi har förtroende för att du gör vad som krävs för att leverera enastående resultat.

Vi önskar att du:

– Har ett genuint tekniskt intresse.
– Besitter erfarenhet från försäljning och systematisk kundutveckling.
– Har en god kommunikationsförmåga, är strukturerad samt arbetar relationsskapande och målinriktat.
– Är van vid att arbeta självständigt men uppskattar också att bidra och utvecklas i ett vinnande team.

– Har en stor social förmåga och känner dig bekväm både i kontorsmiljö och på byggarbetsplats.
– Har ett stort driv, är ansvarsfull och finner motivation i utmaningar.
– Är bosatt i Stockholm.

Om du uppfyller kriterierna för tjänsten kommer du att bli inbjuden till ett roligt onlinetest samt eventuellt en kort förinspelad videointervju. Skulle du gå vidare i rekryteringsprocessen erbjuds du en första intervju med rekryterande chef, en samåkning där du får uppleva en Account Managers arbetsdag samt en slutintervju med en Säljdirektör.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi har en utmärkt blandning av människor och erfarenheter i våra team. Framgång på Hilti handlar om teamwork och förmåga, oavsett din bakgrund. Vi erbjuder ett brett flexibilitetskoncept med friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, pensionsgrundande bonus samt andra förmåner.

Du ansöker direkt till Hilti HÄR eller genom att trycka på den runda knappen  bredvid annonsen!

Ansökningarna hanteras löpande. Sista ansökningsdag är den 26/12. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Hampus Ahlgren på +46 72 536 80 81.

Intresserad av att få reda på hur en arbetsdag kan se ut? Gå till www.hilti.se/saljare

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Ansök direkt till uppdragsgivaren!