Mer

Våra tjänster

Genom att vi ser till att ett företag får tag på fler talanger, blir mer attraktiva samt behåller sin nyckelkompetens – sänker vi både bolagets kostnader samt höjer deras intäkter. Våra tjänster finns inom fyra områden: Attraktionsevent och branding, rekrytering av talanger, HR-consulting samt att vi ser till att ni får fler kunder.

Vi har tre målgrupper: Executives, Young professionals samt studenter. Vi samlar generellt på ledare och specialister.

Mao finns det tolv kombinationer av tjänsteområden. (3 målgrupper * 4 produkt- och tjänsteområden). Som Partners får du alla tolv områdena på köpet!


Det unika med vår idé är dock att vår främsta kund är talangen – inte kunden
. Vi vet att man som HR-chef kan byta arbete och då är det ingen idé att vi lägger ned tusentals timmar på att enbart ge den kontakter med talanger eller se till att den alltid får det den frågar efter. Däremot skall vi se till att vi har ett system som gör att dina kontakter du mött via oss – sparas i en talangpool.

Talangmarknaden styrs inte av företagens önskemål – det är talangernas marknad. Därför är det där vi skall lägga tusentals timmar på att skapa en unik relation med TALANGEN. Däremot kommer vi aldrig fjäska med talangerna eller tro att dem är nåt. Och här har du det som gör att vi är unika gentemot andra talangnätverk. Vi kallar inte heller det talang – vi pratar om unik potential. Det är mjukare – precis som vi. Oftast får vi höra att 4potentials nätverk är himla trevligt…

Nyckeln till vår framgång som nätverk är att potentiella framtida medarbetare vill söka jobb via oss. Vi är nr 1 i en nyligen gjord studie om hur talanger söker sitt nästa arbete.

När vi räknade sist kunde vi på 10 minuter nå ca 70000 registrerade talanger i Sverige. Det gör oss till det ledande talangnätverket. Våra olika sökvägar och differentierade metoder gör oss inressanta som en searchpartner. Vi arbetar internt mycket med att ge tips till varandra. Klimatet i gruppen är något som du som kund kommer uppskatta. Någon sade: ”man vill vara med Er”.

Kanske är det så att vi lyckats förena professionalism med personlighet?