Affärsutvecklingschef till Fastighetsägarna Service

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/service Fastighetsägarna Service har ca 140 medarbetare och omsätter i dagsläget ca 230 miljoner kronor per år.

Vill du arbeta med försäljning i ett stabilt företag med ett starkt varumärke, som vågar tänka nytt? Fastighetsägarna Service Stockholm AB söker efter sin nästa affärsutvecklingschef som vill leda den planerade tillväxten till att fördubbla omsättningen inom fem år.

I rollen ansvarar du för att identifiera nya affärsmöjligheter och du kommer själv få leda och genomföra försäljning. Du bidrar till utvecklingen av affärsområdenas tjänsteutbud och affärer. Dessutom ansvarar du för att driva och följa upp försäljningsprocesserna mot nya potentiella kunder och kundsegment.

För att lyckas i rollen följer du marknaden och fastighetsbranschens utveckling, sätter den strategiska planen, bidrar med din erfarenhet för att genomföra säljaktiviteter och realisera tillväxtmålen. Du kommer leda avdelningen med totalt sex medarbetare som jobbar med försäljning av bolagets tjänster och produkter. En del i uppdraget är att vrida om delar av försäljningen mot digitala kanaler. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

  • Har en högskoleutbildning – gärna inriktning fastighet – en mäklarexamen eller eftergymnasial utbildning från t.ex. IHM.
  • Har erfarenhet av försäljning, fastighetsbranschen generellt och fastighetsförvaltning specifikt.
  • Har arbetat med tjänsteförsäljning, B2B, prissättning/kalkylering och anbudsarbete.
  • Har erfarenhet av att använda digitala kanaler för att öka och effektivisera försäljningen.
  • Kan leda och utveckla medarbetare till att prestera med önskat resultat, samtidigt som du skapar delaktighet, engagemang och arbetsglädje.
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är välorienterad i Officepaketet och CRM-system.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med Aff-avtal är meriterande.

Som person är du strukturerad, utåtriktad och socialt aktiv. Du kommer frekvent med idéer och nya angreppssätt och ditt nytänkande kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

 

Ansökan

Vi arbetar enligt GDPR.
Läs mer här innan ansökan

Login here and apply - if your information is already in the 4potentials database.

Apply here if you don´t have information in 4potentials database.